تست هوش/راز موفقیت/سخنان بزرگان/عاشقانه/و...
گاهي به عسل شكر اضافه ميكنند و به عنوان عسل 100% خالص ميفروشند.با يك آزمايش ساده شما ميتوانيد تشخيص دهيد كه آيا به عسل شكر اضافه شده يا خير؟ يك گرم يد و سه گرم پتاسيم يديد را در 50 ميلي ليتر آب حل كنيد و چند قطره از آن را روي مقدار كمي عسل اضافه نماييد. اگر عسل ناخالص باشد (كه ناخالصي معمولا شكر يا قند است)رنگش قرمز يا ارغواني ميشود و اگر خالص باشد رنگ آن تغيير نخواهد كرد. علت تغيير رنگ محلول يديد در عسل ناخالص واكنش ساكاروز با يديد و تبديل آن به يد كه ارغواني است ميباشد.در صورتي كه قند مربوط به عسل يديد را اكسيد نميكند و بي رنگ باقي ميماند.
یک شنبه 5 / 3 / 1391برچسب:, :: 7:47 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
از آنجائیکه جامدات فلزی دارای دمای ذوببالایی هستند برای مثال آلومینیوم دارای نقطه ذوب 660 درجه سانتیگراد و کلسیم دارای نقطه ذوب 810 درجه سانتیگراد می‌باشد، از این رو برای ذوب فلزات به منبع حرارت با درجه بالایی نیاز داریم امابه روش زیر می‌توان فلز آلومینیوم را به حالت مذاب درآورد. برای انجام این کار روی یک ظرف بزرگ پر از شن ، ظرف کوچکی پر از پودرهای مختلف و از جمله پودر آلومینیوم قرار داده می‌شود و بالای آن یک نوار باریک منیزیم بعنوان فتیله گذاشته می‌شود. با کبریت زدن بهاین فتیله ،بلافاصله یک شعله تماشایی و شدید بلند می‌شود و گرمای عجیبی نیز حاصل می‌گردد و بطوری که ظرف کوچک فلزی روی ظروف بزرگ پر از شن کاملا سرخ شده و محتویات آن بصورت آهن مذاب در می‌آید. وسایل مورد نیاز *. پودر آلومینیوم *. پودر اکسید فریک *. پراکسید باریم *. یک ظرف کوچک و ضخیم فلزی روش اجرا برای اجرای این آزمایش ، پس از تهیه وسایل مورد نیاز ، ابتدا یک ظرف بزرگ فلزی نیز تهیه نموده و آن را پر از شن سازید و آزمایش را روی آن اجرا کنید تا حرارت شدید میز را نسوازند. حال در ظرف کوچک سه قسمت اکسید فریک و یک قسمت پودر آلومینیوم ریخته و باهم خوب مخلوط کنید. سپس ، در روی این مخلوط ، به ضخامت یک سانتی متر مخلوطی از ده قسمت پراکسید باریم و یک قسمت پودر آلومینیوم بریزید و روی آن فتیله منیزیم را قرار دهید. این فتیله بشکل نوار باریکی بطول 12 سانتی متر است که وسط آن بهم پیچیده شده و دو سرش آزاد هستندو در توی پودر فرو رفته اند. کافی است که حالا به این فتیله کبریتی بزنید تا شعله ور شده و به سرعت حرارت شدیدی ایجاد شود تا آنجا که ظرف را سرخ کرده و محتویات آن را بصورت مذاب درآورد. دلیل انجام کار با وجود عجیب بودن آزمایش ، دلیل آن سادهاست. آلومینیوم با اکسیژنی که از اکسید فریک آزاد می‌شود ترکیب یافته و حرارت کافی برای تولید این گرما و ذوب محتویات آن بدست می‌آید.
یک شنبه 5 / 3 / 1391برچسب:آزمایش شیمی,ذوب فلزات بدون منبع حرارت,ذوب فلزات, :: 12:51 قبل از ظهر :: نويسنده : Alireza
ظرف شیشه‌ای را از روی میز بر می‌دارید و از مایع بی‌رنگی که دارد کمی به دهان پر کرده و تظاهر به خوردن آن می‌کنید. سپس آن را بیرون تف می‌کنید. روی میز می‌ریزد و بلافاصله شعله می‌کشد. علاقه مندان سرگرمیهای شیمی می‌توانند جهت اجرای این آزمایش ابتدا وسایل زیر را تهیه کنید: *. یک ظرف شیشه‌ای محتوی الکل اتیلیک *. چند گرم ایندرید کرومیک قرمز کاملا خشک *. یک صفحه مسطح سوز سپس باید به ترتیب زیر عمل کرد: صفحه مسطح نسوز را در محل دلخواهی روی میز قرار داده و روی آن کریستالهای ایندرید کرومیک را بپاشید. وقتی الکل اتیلیک را که به عنوان آب به تماشاچیان معرفی کرده‌اید در دهان گرفته و روی کریستالهای ایندرید کرومیک بریزید، فعل انفعالات شدیدی انجام یافته و حرارت زیادی تولید می‌گردد تا انجا که الکل اتیلیک مشتعل می‌شود و ارتفاع شعله حتی به 15 الی 20 سانتیمتر هم می‌رسد. شما اگر حاضر به ریختن الکل در دهان خود و تف کردن آن روی میز نیستید (زیرا این عمل در حضور دوستان ، کمی زشت است) ، می‌توانید در یک ظرف حلبی ، چند گرم ایندرید کرومیک بریزید و الکل اتیلیک را که آب معرفی کرده‌اید روی آن اضافه کنید. بلافاصله شعله‌ها از درون ظرف حلبی زبانهخواهد کشید. یاد آوری می‌کنیم که در تمام آزمایشهای شیمی که با شعله همراه است، باید دقت زیاد کرد تا لباس شما آتش نگیرد و دستتان نسوزد و همچنین این آزمایشان حتما باید چند بار قبلا آزمایش شده و سپس تماشاچیان اجرا گردد.
شنبه 2 / 3 / 1391برچسب:آب شعله آفرین,آب آتش زا,شعبده با شیمی,, :: 9:37 قبل از ظهر :: نويسنده : Alireza
در حضور تماشاچیان ، مایعی را در گودی دستتان می‌ریزید و چند لحظه بعد شعله‌های آتش زبانه می‌کشد، بدون اینکه دست شما احساس گرمای غیر قابل تحملی بکند. وسایل لازم برای این کار عبارتند از: *. 12 سانتیمتر مکعب سولفور کربن *. 8 سانتیمتر مکعب تتراکلرور کربن حال ابتدا آنها را خوب باهم مخلوط کنید. سپ بدون اینکه کسی متوجه بشود دستتان را روی بخاری نیم گرم یا آجری که روی اجاق برقی قرار دارد و نظایر آن گرم کنید و آن گاه مخلوط را در گودی دستتان بریزید. در مدتی خیلی کوتاه مایع شروع به شعله کشیدن می‌کند. این سوختن توام با بوی خیلی زننده نیست و می‌توان حتی درداخل ساختمان نیز به اجرای آن اقدام کرد. در صورتی که موقعیت مناسب نباشد تا شما قبلا دستتان را تا آن اندازه گرم کنید، می‌توانید نظیر آزمایش فوق ، به کمکیک لوله شیشه‌ای گرم ، مایع را مشتعل سازید. اگر مواد تازه و موثر باشند، این طریق برای مشتعل کردن آن کافی خواهد بود. در غیر این صورت کبریت بکشید و به فاصله کمی از آن نگهدارید. مایع شعله ور خواهد شد. اما دست شما آنقدر گرم نمی‌شود که غیر قابل تحمل باشد.
شنبه 2 / 3 / 1391برچسب:, :: 9:17 قبل از ظهر :: نويسنده : Alireza

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدید!
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داستان های طلایی و آدرس goldstorys.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1